Dostępność cyfrowa i architektoniczna

Deklaracja dostępności

Gminny Ośrodek Kultury w Pilchowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony strona internetowa Gminnego Ośrodka Kultury w Pilchowicach.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • -Mogą się zdarzyć sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ pochodzą z różnych źródeł lub opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
  • -Dokumenty nietekstowe mogą nie posiadać tekstu alternatywnego.
  • -Na stronie internetowej występują niejasne opisy linków.
  • -Niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków.
  • -Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić doJudyta Rams-Groch — mailowo zastepca.gok@pilchowice.pl
lub telefonicznie 503978654.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.


Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl
.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Budynki Gminnego Ośrodka Kultury w Pilchowicach
Dom Kultury Wilcza/Biuro Gminnego Ośrodka Kultury w Pilchowicach ul. Karola Miarki 123, 44-189 Wilcza
1. Dostępność wejścia do budynku.
Do budynku prowadzą 3 wejścia:
• od ul. Karola Miarki – główne wejście, do którego prowadzą schody. Do budynku prowadzą drzwi jednoskrzydłowe wyposażone w samozamykacz. Drzwi umożliwiają wjazd osoby na wózku, z wózkiem dziecięcym oraz z ograniczeniem zdolności ruchowej. Przed wejściem znajduje się dzwonek przywołujący pracownika obsługi.
• na tyłach budynku 2 wejścia dostępne dla pracowników.
Dostępność pomieszczeń, korytarzy, schodów i wind
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy. Toalety dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parterze.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
• Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy poprzez umieszczoną tablicę informacyjną oraz pracownika biura po uprzednim przywołaniu dostępnym dzwonkiem.
• W biurze Gminnego Ośrodka Kultury pozostaje do dyspozycji przenośna pętla indukcyjna
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
• Przy budynku nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Parking znajduje się za budynkiem.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
• Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje na temat procedury
• W przypadku gdy Klient niepełnosprawny chce skorzystać z usług Gminnego Ośrodka Kultury w Pilchowicach, powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z wyznaczonym pracownikiem – Judyta Rams-Groch, telefonicznie pod numerem – 503978654 lub mailowo – zastepca.gok@pilchowice.pl
• Pracownik po zdefiniowaniu potrzeby Klienta, realizuje ją bądź zawiadomi odpowiedniego merytorycznie pracownika i przekaże informację o terminie ewentualnego spotkania.
• Po załatwieniu sprawy, pracownik służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
• Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów
z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę.

Dom Kultury Żernica, ul. Szafranka 9; 44-144 Żernica
Dostępność wejścia do budynku.
Do budynku prowadzą 3 wejścia:
• od ul. Szafranka – główne wejście, do którego prowadzą schody oraz utwardzony podjazd dla wózków. Do wejścia prowadzą drzwi dwuskrzydłowe wyposażone w samozamykacz. Drzwi umożliwiają wjazd osoby na wózku, z wózkiem dziecięcym oraz z ograniczeniem zdolności ruchowej. Przed wejściem znajduje się dzwonek przywołujący pracownika obsługi.
• na tyłach budynku wejście dostępne dla pracowników i w określonych przypadkach dla Klientów. Wejście umożliwia wjazd osoby na wózku, z wózkiem dziecięcym oraz z ograniczeniem zdolności ruchowej.
• Wejście boczne od ul. Szafranka – nie przystosowane do osób z ograniczeniem zdolności ruchowej.
Dostępność pomieszczeń, korytarzy, schodów i wind
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy. Budynek nie posiada toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
• Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy poprzez umieszczoną tablicę informacyjną oraz pracownika obsługi po uprzednim przywołaniu dostępnym dzwonkiem.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
• Przy budynku nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Parking znajduje się przed budynkiem.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
• Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje na temat procedury
• W przypadku gdy Klient niepełnosprawny chce skorzystać z usług Gminnego Ośrodka Kultury w Pilchowicach, powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z wyznaczonym pracownikiem – Judyta Rams-Groch, telefonicznie pod numerem – 503978654 lub mailowo – zastepca.gok@pilchowice.pl
• Pracownik po zdefiniowaniu potrzeby Klienta, realizuje ją bądź zawiadomi odpowiedniego merytorycznie pracownika i przekaże informację o terminie ewentualnego spotkania.
• Po załatwieniu sprawy, pracownik służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
• Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów
z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę.

Klub Nieborowice, ul. Główna 50; 44-144 Nieborowice
Dostępność wejścia do budynku.
Do budynku prowadzą 2 wejścia:
• od ul. Głównej – główne wejście, do którego prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. Do wejścia prowadzą drzwi dwuskrzydłowe wyposażone w samozamykacz. Drzwi umożliwiają wjazd osoby na wózku, z wózkiem dziecięcym oraz z ograniczeniem zdolności ruchowej.
• na tyłach budynku wejście do pomieszczeń, w których znajduje się Gminna Biblioteka Publiczna. Wejście nie umożliwia wjazdu osobom na wózku, z wózkiem dziecięcym oraz z ograniczeniem zdolności ruchowej.
Dostępność pomieszczeń, korytarzy, schodów i wind
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy. Budynek nie posiada toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
• Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy poprzez umieszczoną tablicę informacyjną oraz pracownika obsługi.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
• Przy budynku nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Parking znajduje się przed budynkiem.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
• Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje na temat procedury
• W przypadku gdy Klient niepełnosprawny chce skorzystać z usług Gminnego Ośrodka Kultury w Pilchowicach, powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z wyznaczonym pracownikiem – Judyta Rams-Groch, telefonicznie pod numerem – 503978654 lub mailowo – zastepca.gok@pilchowice.pl
• Pracownik po zdefiniowaniu potrzeby Klienta, realizuje ją bądź zawiadomi odpowiedniego merytorycznie pracownika i przekaże informację o terminie ewentualnego spotkania.
• Po załatwieniu sprawy, pracownik służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
• Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów
z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę.

Sala Damrota 5, ul. Damrota 5; 44-145 Pilchowice
Dostępność wejścia do budynku.
• Do budynku prowadzą 3 wejścia główne – drzwi dwuskrzydłowe. Drzwi umożliwiają wjazd osoby na wózku, z wózkiem dziecięcym oraz z ograniczeniem zdolności ruchowej. Wszystkie wejścia są na poziomie „0”.
• Wejście boczne – kuchenne wyłącznie dla pracowników.
Dostępność pomieszczeń, korytarzy, schodów i wind
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy, toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się w budynku.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
• Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy poprzez umieszczoną tablicę informacyjną oraz pracownika obsługi.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
• Przy budynku nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Parking znajduje się przed budynkiem.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
• Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje na temat procedury
• W przypadku gdy Klient niepełnosprawny chce skorzystać z usług Gminnego Ośrodka Kultury w Pilchowicach, powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z wyznaczonym pracownikiem – Judyta Rams-Groch, telefonicznie pod numerem – 503978654 lub mailowo – zastepca.gok@pilchowice.pl
• Pracownik po zdefiniowaniu potrzeby Klienta, realizuje ją bądź zawiadomi odpowiedniego merytorycznie pracownika i przekaże informację o terminie ewentualnego spotkania.
• Po załatwieniu sprawy, pracownik służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
• Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów
z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę.

Sala Stanica, ul. Sportowa 21
Dostępność wejścia do budynku.
• Do budynku prowadzi 1 wejście główne – drzwi jednoskrzydłowe. Drzwi umożliwiają wjazd osoby na wózku, z wózkiem dziecięcym oraz z ograniczeniem zdolności ruchowej. Wejście jest na poziomie „0”.
• Wejście boczne – kuchenne wyłącznie dla pracowników i najemców.
Dostępność pomieszczeń, korytarzy, schodów i wind
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. W budynku znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
• Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny i głosowy poprzez umieszczoną tablicę informacyjną oraz pracownika obsługi.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
• Przy budynku wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Parking znajduje się przed budynkiem.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
• Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje na temat procedury
• W przypadku gdy Klient niepełnosprawny chce skorzystać z usług Gminnego Ośrodka Kultury w Pilchowicach, powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z wyznaczonym pracownikiem – Judyta Rams-Groch, telefonicznie pod numerem – 503978654 lub mailowo – zastepca.gok@pilchowice.pl
• Pracownik po zdefiniowaniu potrzeby Klienta, realizuje ją bądź zawiadomi odpowiedniego merytorycznie pracownika i przekaże informację o terminie ewentualnego spotkania.
• Po załatwieniu sprawy, pracownik służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu budynku.
• Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów
z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Opis dostępności komunikacyjnej:

W sprawie realizacji uprawnienia wynikającego z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243), która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie.
W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Gminnym Ośrodku Kultury w Pilchowicach, zobowiązana jest zgłosić ten fakt telefonicznie pod nr 503978654 lub mailowo: zastepca.gok@pilchowice.pl, w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.